1. Hoe bestel ik een product?

Het bestellen van een product op onze website gaat als volgt:
1. Zoek de juiste artikelen
U kunt onze producten vinden via de zoekfunctie of via de menu’s. U kunt artikelen bestellen door op de bestelknop (“In winkelmand”) bij het artikel te klikken. Het artikel zit nu in uw winkelmand.
2. Winkelmand
De winkelmand kunt u bekijken met de knop “Winkelmand bekijken” nadat u een product aan de winkelmand hebt toegevoegd. U vindt de winkelmand ook buiten de productpagina terug in het linker menu. In de winkelmand kunt u artikelen verwijderen, het aantal artikelen aanpassen en de (verzend)kosten inzien.
3. Afrekenen
Heeft u alle producten gevonden die u wilt kopen, dan drukt u op de knop ‘afrekenen’ of ‘Doorgaan naar afrekenen’ als u uw winkelmand bekijkt. U komt dan op het afrekenscherm terecht. Indien u geen account heeft, vult u op het afrekenscherm uw contactgegevens, het factuuradres en eventueel het alternatieve adres in waar u uw bestelling wilt ontvangen. Controleer of alle gegevens kloppen. Ten slotte selecteert u de door u gewenste betaalmethode. Door te drukken op ‘afrekenen’ wordt uw bestelling afgerond en kunt u, als u hier voor gekozen heeft, online betalen.

2. Wat zijn de verzendkosten?

Wij rekenen geen verzendkosten over onze producten, de verzending is dus gratis.

3. Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
  • Betalen met iDeal
  • Betalen bij aflevering (rembours)

U vindt deze betaalmethoden terug op onze afreken pagina.
Betalen met iDeal gaat het makkelijkst. Hierbij selecteert u eerst uw bank en rekent u af via de bekende interface van internetbankieren van uw bank. Betalen via iDeal is altijd gratis.
Betalen bij aflevering (rembours) houdt in dat u het factuurbedrag aan de bezorger betaalt bij de levering van uw bestelling. Onder vraag 3.1. Wat zijn de kosten als ik onder rembours bestel? vindt u meer informatie hierover.

3.1. Wat zijn de kosten als ik onder rembours bestel?

U kunt het bedrag van de rembourszending alleen contant en gepast betalen aan de chauffeur. De chauffeur heeft geen wisselgeld. Pinnen is niet mogelijk. Met de Track & Trace code (of link) van uw pakket met betaalservice (onder rembours) kunt u zien wat het remboursbedrag is dat u aan de deur moet betalen.  Hier de rembours berekening op de site van Post.nl. Als u bij de eerste bezorging het bedrag niet contant in huis heeft, komt de chauffeur de volgende dag weer bij u thuis om de zending aan te bieden. Kunt u bij de tweede bezorgpoging het bedrag niet contant betalen, dan wordt de zending naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie gebracht. U kunt daar het pakket ophalen en het verschuldigde remboursbedrag betalen. Op een PostNL-locatie kan dit contant of u kunt het pinnen.

4. Zijn prijzen in- of exclusief BTW?

Alle prijzen op deze website zijn inclusief BTW.

5. Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Via de link Algemene Voorwaarden Thuiswinkel kunt u lezen over onze leveringsvoorwaarden.

6. Wie is de vervoerder?

H.P. Steenhuis vervoert zelf de piano’s, vleugels en digitale piano’s. Mocht de afstand naar de klant te groot zijn, dan vindt het transport in overleg met de klant plaats middels andere vervoerders. Etage transporten zonder passende lift worden ook uitbesteed. Alle andere artikelen uit onze webshop versturen we met PostNL.

7. Ontvang ik een track & trace code?

Na verzending mailen wij u een track & trace code.

8. Wat doet de vervoerder als ik niet thuis ben?

Als u bij de eerste bezorging niet thuis ben, komt de chauffeur de volgende dag weer bij u thuis om de zending aan te bieden. Bent u ook dan niet thuis, dan wordt de zending naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie gebracht.

9. Wat is de levertijd?

De levertijden worden op alle product pagina’s vermeld.

10. Kan ik mijn aankoop retourneren?

U heeft het recht om binnen 14 dagen uw aankoop te retourneren. Meer informatie hierover vindt u onder Herroepingsrecht  

11. Wat doe ik als ik een klacht over mijn webshop aankoop heb?

Wij doen ons uiterste best om iedere klant tevreden te stellen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht hebt over ons, onze producten of onze service. Doe dit – mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Volgens de wet is een klacht op tijd kenbaar gemaakt als dit binnen twee maanden na ontdekking gebeurt. Dit geldt ook in het geval dat het gekochte product niet de eigenschappen heeft die u op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Het is in uw belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken.
Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier, telefonisch of via info@steenhuispiano.nl. Omschrijf de klacht nauwkeurig en vermeld het bestelnummer en de aankoopdatum. U ontvangt van uw klacht geen ontvangstbevestiging, maar we zullen inhoudelijk binnen 14 dagen reageren.
Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komt u er niet uit met ons? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag  geschillencommissie Thuiswinkel en aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platvorm via http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

12. Hoe gaat H.P. Steenhuis om met mijn persoonsgegevens?

In onze Privacyverklaring kunt u lezen hoe wij met uw persoonsgegevens omgaan.

13. Hoe lang worden mijn persoonsgegevens bewaard?

H.P. Steenhuis Piano’s en Vleugels bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:
– Factuur-, betaal- en bestelgegevens worden 7 jaar bewaard.
– Uw accountgegevens blijven bewaard zolang uw account actief is.